Groce.dk
Groce handler med forskellige dagligvarer, som f.eks. sæbe, slik, rengøringsprodukter osv.
Jeg havde set sponsorerede opslag fra dem for dem på Facebook en del gange, hvor de reklamerede for virkelig billige ting. Men jeg har altid forbundet online dagligvarer som noget dyrt, fordi der ofte er virkelig dyr fragt oveni, så man sparer egentlig ikke noget alligevel. Derudover skal det ned på posthuset og så skal jeg alligevel bruge penge på bussen frem og tilbage til posthuset, så jeg har altid bare scrollet forbi opslagene.
Men så den anden dag, komme dette tilbud op på min væg:
Så jeg undersøgte det.
Først tjekkede jeg deres Facebook side, den havde mange følgere og mange der havde skrevet, at de havde fået deres varer osv. så den virkede meget troværdig.
Så klikkede jeg på linket med margerinen til 1 kr, hvor jeg kunne se at den lave pris, skyldtes at den snart blev for gammel, men det var lige meget for mig, for jeg putter dem bare i fryseren til jeg skal bruge dem. Deruodover måtte man kun købe 2, men det var jo stadig mange penge at spare. Jeg mener, at den koster 10 kr på tilbud i almindelige butikker, så det er jo, 18 kr, jeg ville spare på det.
Så tjekkede jeg fragten og det var rimelig forvirrende og virkelig rimelig uprofessionelt.
Først tjekkede jeg handelsbetingelserne og gik ned til "Forsendelsesomkostninger" fordi jeg tænkte, at fragtprisen stod der, men som i kan se på det øverste billede, så står fragtpriserne der slet ikke og den øverste linje i parantesen, burde nok være blevet slettet.
Men jeg fandt "fragtprisen", som i kan se på det nederste billede, står det faktisk øverst på siden, lige over menuen. Men der står "Fra 39 kr". Jeg prøvede at klikke på den, men det var ikke muligt. Jeg ville jo gerne vide, hvornår det begyndte at koste mere end 39 kr, men det kunne jeg altså ikke finde noget om.
Jeg ville så se, hvilke varer de ellers havde på deres hjemmeside, for at se om de havde noget andet spændende. For 41 kr for 2 bøtter margerine, virkede ret dyrt.
Til at starte med, brugte jeg bare mobilen, men hjemmesiden fungerede ikke rigtigt på mobilen, jeg kunne ikke få lov til at gå ind i undermenuerne, da den bare gik ind i topmenuen, i stedet for at rulle undermenuerne ud. Jeg prøvede at slå "Almindeligt website" til, men det fungerede heller ikke. Jeg fandt så min tablet frem, men det fungerede heller ikke der. Til sidst startede jeg min computer op, og der fungerede det.
Jeg kiggede lidt rundt og fandt hjemmesiden endnu mere uprofessionel:
F.eks. her på billedet
- Stavefejl: "Cilor" i stedet for "Color".
- Billedet passer ikke med teksten. Det er måske lidt svært for jer at se, men på billedet står der, at den indeholder 900 ml, men i teksten står der, at den kun indeholder 500 ml, hvilket vil sige, at det altså ikke er produktet på billedet, som de egentlig sælger.
- ingen yderligere detaljer om produktet, f.eks. hvad den gør ved håret og om der er parfume i.
Nu har jeg bare lige fundet det her ene sted som eksempel, men der var mange flere steder, hvor det var uprossionelt. Nogle overskrifter står udelukkedende med versaler, andre indeholder ingen versaler og så er der ovennævnte, hvor hvert ord er versal. Mange stave- /trykfejl. Manglende informationer osv.
Jeg fandt nogle forskellige spændende og billige ting og puttede dem i kurven. Normalt når jeg bestiller ting fra nettet, plejer jeg at bestille sammen med en anden person, der bor i nærheden af mig, da vi så nøjes med at betale fragt én gang, i stedet for 2 gange, altså hvis vi begge bestiller fra samme sted. Imens jeg ventede på svar fra ham, fik jeg lukket siden ned og den gemte derfor ikke min indkøbskurv. På mange hjemmesider for online handel, kan man logge ind, hvor den så gemmer ens indkøbskurv, ordrehistoristorik, osv. men det er altså ikke en mulighed her.
Jeg puttede så tingene i indkøbskurven igen og bestilte det. Da jeg kom ind og skulle bestille, kunne jeg så se, at det ville koste ekstra, hvis varen skulle leveres direkte hjem til mig, hvilket jo er meget normalt. Jeg er nærig, så jeg bestille det bare til nærmeste posthus.
Jeg bestille det om aftenen den 2/5 og modtog bekræftelsen lige efter.
Den 4/5 modtager jeg så en besked om, hvornår jeg er hjemme, fordi så vil de aflevere det hjemme hos mig. Vi aftaler at de kan komme den 5/5 (en lørdag).
Så der kom en flink mand og afleverede tingene personligt, selvom jeg jo ikke havde betalt for levering til døren. Det var virkelig god service.
Ovenover kan i se de ting jeg bestilte:
- 2 x margerine til 1 kr pr stk (blev puttet i fryseren med det samme, så de kom ikke med på billedet
1 x "skuresvampe" til 8 kr
1 x "COCO POPS JUMBO" til 19 kr
1 x "Cadburys Dairy Milk Daim Bar" til 15 kr
- 1 x Balsam: "Tresemme Cilor Vibrance Protection" 900 ml til 23 kr (Stavefejlen var en del af deres produktbeskrivelse). Jeg modtog 1 x "TRESEMME COND COL REVITE" 500 ml (Prisen på den er 25 kr)
1 x Shampoo: "TRESEMME SPOO DEEP CLEANSING" 900 ml til 35 kr. Jeg modtog 2 x "Tresemme Salon Silk" (Prisen på dem er 25 kr pr stk)
2 x slikkepinde som jeg ikke havde bestilt (Måske en gave eller et undskyld for, at de ikke har leveret det jeg egentlig bestilte)
Jeg ved ikke om det med Shampoo'en og balsam'en er en fejl fra deres side eller om det var med vilje. Men uanset hvad, synes jeg ikke det er i orden, at de laver om i ordren, uden at spørge om det er i orden først, eller i hvert fald lige meddele en grund.
Jeg kunne sikkert godt klage og enten få nogle penge tilbage eller få de rigtige produkter, men det er ikke noget, som jeg gider bruge tid på, når det ikke drejer sig om flere penge.
Der var vedlagt en personlig hilsen, hvilket jeg synes er ret nice.
Alt i alt, så er det nok ikke et sted som jeg kommer til at handle fremover, medmindre der kommer nogle virkelig billige ting eller tilbud.
Negativt:
- Kludder i ordren
- Uproffessionel hjemmeside
Positivt:
- Levering hjemme hos mig, selvom jeg ikke havde betalt for det
- Slikkepindene
- Den personlige hilsen
- Kort leveringstid